سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماشین کاری میلگرد های استیل

از عملیات ماشین کاری میلگرد استیل به منظور تولید قطعات صنعتی چرخان یا دوار استفاده می شود. در بسیاری از مواقع، از میلگرد های استیل به صورت خام استفاده نمی شود. میلگرد های استیل در طی عملیات ماشین کاری به شکل مورد نیاز برای کار های صنعتی در می آید.

به منظور انجام عملیات ماشین کاری میلگرد استیل، آلیاژی که مورد استفاده قرار می گیرد، می بایست از قابلیت تراش کاری برخوردار باشد. روش های دیگری نیز برای تولید قطعات مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله این روش ها می توان به روش های شکل دهی و ریخته گری اشاره کرد. اما در برخی از مواقع، تنها ماشین کاری میلگرد های استیل است که در تولید به کمک افراد می آید. خواص کاربردی میلگرد های استیل در چنین شرایطی اهمیت خود را بیش از پیش نشان خواهند داد.

استفاده از هر یک از انواع میلگرد های استیل می تواند در نتیجه کار شما تاثیر گذار باشد. از انواع میلگرد های استیل می توان به گروه های فریتی، آستنیتی و مارتنزیتی اشاره کرد

ماشین کاری میلگرد با فولاد آستنیتی

استفاده از فولاد آستنیتی در عملیات ماشین کاری میلگرد استیل بسیار کاربردی است. قطعات آستنیتی از مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی برخوردار هستند. در ساختار میلگرد های استیل آستنیتی، عناصری از قبیل، منگنز، نیتروژن و نیکل وجود دارند. استحکام میلگرد های استیل آستنیتی از دیگر انواع میلگرد های استیل بیشتر است. از دیگر ویژگی های قابل توجه میلگرد های استیل آستنیتی می توان به استحکام، چقرمگی، جوشکاری و انعطاف پذیری بالا اشاره کرد.
ماشین کاری میلگرد با فولاد فریتی

نوع دیگر میلگرد استیل، فولاد فریتی است. در فولاد فریتی، عنصر کروم به میزان زیادی وجود دارد. در عین حال، میزان کربن در این نوع از میلگرد های استیل بسیار کم است. کم بودن میزان کربن در این نوع از میلگرد های استیل باعث افزایش میزان انعطاف پذیری میلگرد می شود. فولاد فریتی مقاومت بالایی در برابر گرما از خود نشان می دهد و از آن می توان در عملیات هایی با دما های بالا استفاده کرد.

ماشین کاری میلگرد با فولاد مارتنزیتی

نوع سوم میلگرد استیل، فولاد مارتنزیتی است. این نوع از میلگرد های استیل کاربرد کمتری در انجام عملیات ماشین کاری دارد. میزان کربن به کار رفته در فولاد مارتنزیتی بسیار بالاتر از انواع فریتی و آستنیتی است. بالا بودن میزان کربن در فولاد مارتنزیتی باعث پایین بودن انعطاف پذیری و شکل پذیری آن در قیاس با انواع فریتی و آستنیتی می شود.

https://steeltamadonsadri.com